onsdag 30 mars 2011

Glassnostalgi






Minns ni precis som jag många glassar som kommit och lika fort försvunnit?
Ni vet vissa låtar som man associerar till speciella händelser eller minnen?
Det gäller inte bara musik utan även glassar, nåja i min värld iallafall.
Satt nyss och smakade på en ny Cornetto när det slog mig.
Här är några av de jag har speciella minnen ifrån ...

Alexandra; Kommer ni ihåg den gigantiska chokladstruten?

Joker; Minns en vårdag i lågstadiet då vi var på besök i en park och en av fröknarna köpte denna. Jag trodde det var en chokladbit, åh så god den var!

BomBom; Minns ni struten med massa små chokladbitar & vaniljglass i? Jag & grannen var ute på bakgården i tältet en sommareftermiddag när morfar kommer in och har köpt denna till mig. Lycka!

Sky: Ännu ett minne av min älskade morfar, denna gång inte lika trevligt. Minns fortfarande sjukhusets vita väggar & doften när vi hälsade på honom och han gav mig glasspengar.

Brizz: Såg en fotbollsmatch och tyckte inte om denna. Gav den till en bekants bekant vilket blev början till en lång vänskap. Jag var 13 men minns det som igår!

Magnum nougat; Sommar & bilresa till Göteborg med två kompisar när jag var 14 då vi stannade och köpte denna. En favorit!

Tjuvkikade lite på GB:s gamla affischer med glassar. Vad nostalgisk man blir och vilka underliga minnen som dyker upp!
Gå in och titta här; http://www2.gb.se/nostalgi.asp

På tal om annat;
Idag har jag beställt vårkläder till lilla fröken i huset.
Det blev jacka & överdragsbyxor från webbshopen www.prinsoprinsessa.se
Är så ivrig på att få hem och prova!
Båda plaggen kommer från Didrikson och jag älskar jackans/jackornas färger!
Är så sugen på att inhandla en likadan fast blå till pojken också men "tyvärr" kan han ännu ha förra årets upplaga vårkläder. Kan kanske måste köpa en ändå, den andra kan ju gå sönder ... hihi
Likadana överdragsbyxor fick han iallafall. Det går så snabbt nu, tänk att det snart är April! Vad har ni för vårkläder till era sötnosar?

Nu blir det film med min sjukling här hemma. Hoppas ni har en riktigt fin kväll!

/A.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar